Friday 22 April 2011

Indeks inflasi negara naik tiga peratus – Berita Harian - Beli Emas Selamat


Berita hari ini menceritakan kadar inflasi negara terus meningkat, Emas Master yakin inflasi ini akan terus meningkat… bukan sahaja di Malaysia bahkan di seluruh dunia, itulah yang dijangka dan diramal oleh pakar-pakar ekonomi dunia.


Sebab itu jika kita pantau harga emas semenjak dua menjak ini melambung dan terus melambung. Tahu tak kenapa?

Tak lain dan tak bukan.. ini adalah kerana pelabur dan pemilik syarikat besar sedang berusaha melindungi aset mereka dari inflasi.

Antara barang yang paling berkesan melawan inflasi @ kalis inflasi adalah EMAS.

Sbg contoh mudah :

Tauke-tauke pengangkutan dunia sedang risau dengan kenaikkan minyak. Jika hari ini 1000 kenderaan mereka perlukan kos 100 ribu dolar sebulan.
Dengan kenaikkan mendadak harga minyak.
Pastinya tahun hadapan mereka perlukan duit yang lebih bagi menampung kos minyak mereka mungkin 1500-200 ribu dolar sebulan dan tentunya mereka mempunyai modal dan duit sekarang.
# Takkan nak beli minyak banyak-banyak simpan.. Memang boleh tetapi risiko susut (pengewapan) dan keselamatan amat tinggi.
Jalan terbaik menjimatkan kos atau mengawal inflasi syarikat adalah dengan membeli EMAS!
Tahun-tahun mendatang apabila mereka perlukan wang untuk minyak kenderaan tersebut.. mereka akan jual emas itu deengan senang hati kerana Harga EMAS pastinya meningkat dan pastinya dapat menampung kos MINYAK mereka yang telah meningkat.
EmasMaster sangat yakin, jika mereka tak untung sekalipun.. mereka tidak akan rugi ketika itu.
* Ini adalah contoh dan andaian mudah aja..  mungkin mereka ada cara lain yang lebih baik. tapi bagi pemain ekonomi kecil macam kita Menyimpan emas amatlah berbaloi-baloiiiii!

Berita penuh dari web berita harian adalah seperti berikut :

Indeks inflasi negara naik tiga peratus
 Jom Beli Emas : Indeks inflasi negara naik tiga peratus   Berita Harian
Emas lawan Inflasi

2011/04/21

INDEKS Harga Pengguna (IHP), iaitu penanda aras bagi inflasi Malaysia naik tiga peratus kepada 102.4 mata pada Mac tahun ini daripada 99.4 mata mata pada bulan yang sama tahun lalu.
Jabatan Perangkaan dalam kenyataannya semalam berkata, berbanding Februari pula, indeks itu meningkat 0.1 peratus, disokong oleh indeks yang lebih tinggi dalam kumpulan utama, restoran dan hotel; pendidikan; pelbagai barangan dan perkhidmatan; perumahan; air; elektrik; gas dan bahan api lain; serta pengangkutan.
Katanya, bagi tempoh Januari hingga Mac tahun ini, IHP meningkat 2.8 peratus kepada 102.2 peratus berbanding 99.4 peratus dalam tempoh yang sama 2010 disebabkan kenaikan yang dicatatkan dalam indeks semua kumpulan utama kecuali pakaian dan kasut serta komunikasi. – BERNAMA

Advertisement Advertisement Advertisement Advertisement

No comments:

Post a Comment

Boss Bank pun join Quantum Metal memang terbaik

 Jika boss RHB, Bank Muamalat Dan Affin Bank sendiri dah join QM, apa yg nak dikatakan lagi. Nak join? Tekan link ini untuk Pendaftaran Perc...