Sunday 11 June 2023

Pajakan dan GAE10x Quantum Metal Patuh Syariah?

 Ar Rahnu (sistem pajak gadai Islam) guna asas pembiayaan Tawarruq sama juga dgn Fasiliti yg disediakan di #QuantumMetal.

Kedua²nya mengikut garis panduan dan kaedah Islam.

Jadi bukanlah suatu perkara yg asing apabila QM guna konsep Tawarruq Murabahah ini.

Point lebih penting, pembiayaan di QM bukanlah bersifat HUTANG yang kena bayar bulan-bulan.

Bukan macam bank² yang kutip hutang bulan-bulan. Bukan macam ABX Financing yang 100k, 200k yang kita kena bayar bulan-bulan.

Bukan macam pembiayaan rumah yg kita kena bayar setiap bulan.

Bukan macam Pajak Gadai Ar Rahnu yg kena bayar dan tebus selepas 6 atau 18 bulan. Dan tidak pula aset emas kita di QM dilelong atau terlelong walaupon tanpa sebarang bayaran dibuat sehingga 5 tahun.

Fasiliti GCA mahupun GAE sememangnya adalah sebuah "pembiayaan" namun pembiayaan ini sebenarnya tidaklah bersifat seperti yg sy jelaskan di atas tadi. Tiada kewajipan kepada client untuk menbayar hutang ini semula.

Jadi siapa yg bayar hutang tersebut? Dengan kenaikan harga emas, pastinya semua orang tahu emas kita akan lebih naik nilainya, dengan pertambahan nilai / value emas kita tersebut secara tak langsung dapat "membayar" kembali pembiayaan tersebut, malah kita hanya perlu tunggu sehingga kenaikan harga emas tadi dapat membiayai semula pembiayaan tersebut serta caj pengurusan dan menjana keuntungan bersih hasil dari lebihan yg ada. This is Beauty of QM products.

Inilah yg Anda perlu faham dan kaji lebih mendalam tentang produk yg kami tawarkan. Bukan bertanya pada mereka yg bukan ahlinya.

Bukan bertanya kpd Ah Chong Si Penjual Kurma jika Anda ingin bertanya tentang Khasiat Pisang. Jumpalah orang yg betul dan dapatkan nasihat yg betul.

Jika kita meninggal pun tak jadi hutang, malah waris kita mewarisi emas kita.

Biar tahu, jangan keliru. Bila tak tahu, kaji dahulu.

Nak tahu lebih lanjut? Klik link.
Belajar Info Acc dan kira untung

 Ikuti temubual Sdr Rushdan Sahar tentang solusi pemulihan ekonomi Quantum Metal.

Allah jadikan emas ini lebih dari sekadar simpanan. Ia boleh melindungi dan menggandakan kewangan kita semua. In Syaa Allah.

Temubual oleh Deejay Radio Bernama terkenal tanahair, Puan Nazira Noran Full👌🏼

Nak belajar info emas jom view

www.emasbiz.com




No comments:

Post a Comment

Boss Bank pun join Quantum Metal memang terbaik

 Jika boss RHB, Bank Muamalat Dan Affin Bank sendiri dah join QM, apa yg nak dikatakan lagi. Nak join? Tekan link ini untuk Pendaftaran Perc...